«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Perakendede Verinin Gücü Kümpem Konferansı’nda Masaya Yatırıldı

Perakendede Verinin Gücü Kümpem Konferansı’nda Masaya Yatırıldı

perakendede-verinin-gucu-kumpem-konferansinda-masaya-yatirildi.jpg

Migros ve Koç Üniversitesi iş birliğinde 21. yılında dünyaca ünlü üniversitelerin akademisyenleri ve perakende sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getiren 11.KÜMPEM Forum Perakende Konferansını düzenlendi. Konferansın bu yılki teması “Perakendede İş Zekası” oldu.

 

Migros ve Koç Üniversitesi iş birliğinde kurulan KÜMPEM’in (Koç Üniversitesi-Migros Perakende Eğitim Merkezi) perakende sektöründeki trendleri ve güncel konuları konuşmak üzere alanında uzman isimleri bir araya getirdiği KÜMPEM Forum Perakende Konferansı, gerçekleştirildi. Bu yıl 11. kez düzenlenen etkinliğin ana teması “Perakendede İş Zekası” oldu. Konferansta, dijital dönüşüm sayesinde pazar ve operasyonlara ait gerçek verileri kolaylıkla izleyebilen perakende markalarının bu verileri işleyerek bilgi ve tahminlere dönüştürme ve bu sayede hem verimli hem de sürdürülebilir iş modellerini geliştirme örneklerini on farklı ülkeden seçkin üniversitelerin akademisyenleri ve sektörün önemli isimleri aktardı. Koç Üniversitesinde gerçekleşen akademik buluşma sonrasında perakende sektör buluşmasına imza atıldı.

 

Konferans kapsamında KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan moderatörlüğünde düzenlenen “Perakendede Verinin Gücü ile Karar Alma” konulu panelde, Mimeda Yönetici Direktörü Kına Demirel “Perakende Medya: Medyanın 3. Dalgası”, Amazon Web Services Kurumsal Çözümler ve Hizmetler Yöneticisi Hasan Basri Akırmak “Amaca Yönelik Analitik ve Yapay Zeka ile Perakendede İnovasyonu Hızlandırma” ve Mall IQ Kurucu Ortağı ve CEO'su Dr. Batu Sat “Gerçek-zamanlı Aksiyon Alınabilir Alışveriş Niyeti Tahminlemesi” konularında görüşlerini belirtti.

 

Migros’un 25 yıldır dataya yatırım yapan bir şirket olduğunu, 2021 yılında da Türkiye’nin ilk perakende medya şirketi Mimeda’yı kurduğunu söyleyen Mimeda Yönetici Direktörü Kına Demirel, “Mimeda ile reklamverenlere 16 farklı kanal sunuyoruz. Reklamverenler benim müşterim kim, müşterimin sepetinde ne var, müşterinin sadakati ne durumda, markam nerede olmalı gibi sorularının yanıtını elimizdeki datalarla kolaylıkla alabiliyor. Ancak sadece dataya sahip olmak yeterli olmuyor. Zor ve gerekli olan ondan yorum çıkartabilmek. Veri analizi, iç görü ve aksiyon sonucunda başarı geliyor” dedi.

 

Makine öğrenmesinin 20-25 yıl önce kullanılmaya başladığını, günümüzde çok farklı noktalara ulaştığını belirten Amazon Web Services Kurumsal Çözümler ve Hizmetler Yöneticisi Hasan Basri Akırmak, şunları söyledi: “150’den fazla ülkede günlük 400 milyon ürünü farklı noktalara teslim ediyoruz. Bunların hepsini gerçek zamanlı olarak takip ediyoruz. Dağıtım merkezlerimizde insanların yanında robotları da kullanıyoruz. Sorunları çözmek için yapay zekayı kullanıyoruz. Son 5-6 yıldır derin öğrenmeye yatırım yapıyoruz.”

 

Mall IQ Kurucu Ortağı ve CEO'su Dr. Batu Sat, “Mall IQ ile müşterilerimiz için fiziksel dünyayı dijitalleştiriyoruz. Müşterilerimizin görünür olmadığı yerde devreye giriyoruz. Tüketiciler ödeme ve alışveriş davranışlarını değiştirmeye çok açık. Onların düşünme şeklini anlamaya çalışıyoruz. Kişiselleştirme için de iyi veri ve yapay zekâ gerekiyor” dedi.

 

KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan, “Türkiye’de çok ender olan üniversite-sanayi iş birliklerinden biri olan KÜMPEM Forum, 20. yılını geride bıraktı. Koç Üniversitesi ve Migros’un bu uzun stratejik birlikteliğindeki KÜMPEM kapsamında yapılan ulusal ve uluslararası alanda sayısız doktora tezi, teknoloji transferi, multidisipliner araştırmalar, bilimsel ve sektör uygulamalarının çok yönlü katkıları oldu” dedi.

 

Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi ve KÜMPEM Forum Akademik Direktörü Prof. Dr. Gürhan Kök, “Koç Üniversitesi’nde perakende alanında çalışan hocalarımız ve doktora öğrencilerimiz var. Bu alana büyük önem veriyoruz. Omnichannel ve online kanaldaki hareketliliği hem akademik çalışmalarda hem de müşteri taleplerinde görebiliyoruz. Gelişen hızlı dünyada perakendecilerle birlikte çalışarak daha çeşitli işler çıkartabileceğine inanıyoruz” dedi.

 

Rotterdam School of Management Erasmus Üniversitesi’nden Lojistik ve Operasyon Yönetimi alanında Prof. Dr. Rene de Koster, “Robotik Sipariş Karşılama Merkezlerinde Gelişmiş Depolama Politikaları” konusunda yaptığı konuşmasında, “Artık neredeyse hiç insanın olmadığı depolar var. Otonom mobil robot sistemleri ise insanlarla birlikte siparişlerin hazırlanmasını sağlıyor. İnsanlarla robotlar çalıştığında nasıl oluyor diye bir deney yaptık. İlk amacımız verimlilik konusundaki farklılığı görmekti. Robot-insan ortak çalışmasında insan lider olduğunda verimlilik artıyor” dedi.

 

Stockholm Business School’dan Operasyon Yönetimi alanında Doç. Dr. Fredrik Eng-Larsson, “Hızlı, Güvenilir, Ucuz ve Sürdürülebilir – Müşteriler, son mil teslimatta gerçekten neye değer veriyor? konusunda yaptığı konuşmasında, “Teslimatta sadece hız önemli değildir. Alışverişte müşteriler tercihlerinin olmasını seviyor ancak çok fazla alternatif olduğunda kafaları karışabiliyor. Yaptığımız araştırmaya göre müşteriler beklemek yerine daha fazla teslimat ücreti ödemeyi kabul ediyor. Aynı zamanda sürdürülebilirliğe önem verilerek yapılan teslimatta da daha fazla ödeme yapmaya razı. Omnichannel yerine sadece online siparişin kullanıldığı sistemlere baktığımızda iade oranlarının yüzde 40 ile çok yüksek olduğunu görüyoruz.  Bu da daha fazla karbon salımı ve israf demek” dedi.

 

Münih Teknik Üniversitesi’nden Tedarik ve Değer Zinciri Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Alexander Hübner, “Market perakendesinde son kullanma tarihlerine göre seçim” konusunda yaptığı konuşmasında, dünyada üretilen gıdanın 3’te birinin israf edildiğinin altını çizerek, şunları söyledi: “Avrupa Birliği’nde kişi başına yıllık 344 kg gıda israf ediliyor ve 143 milyon Euro’ya denk geliyor. Tabii ki bunun önemli birtakım sonuçları var. 1 trilyon dolara tekabül eden sera gazı emisyonlarına sebep oluyor. Dünyada gıda israfının en çok yapıldığı ülkeler Çin ve ABD. Küresel etkilerin yanı sıra gıda israfının bir de maliyeti var. Birleşmiş Milletler’in 2030 hedeflerine ulaşmak için önce kaynağında ayrıştırmalı, sonra da yeniden değerlendirmeliyiz.”

 

Clemson Üniversitesi’nden Yönetim Bilimi alanında Doç. Dr. Serkan Aktürk, “Çok kanallı alanda veriye dayalı kararlar nasıl alınır?” konusunda yaptığı konuşmasında, “Bundan 10 yıl önce kanallar birbiriyle iletişim kurmuyordu. Çoklu kanalda mağaza ve online birbiriyle iletişime giriyor. Müşteriler online sipariş ver, mağazadan gel al gibi her kanaldan sipariş verebildikleri ya da iade edebildikleri imkanlara sahip. Online’dan yapılan alışverişler de mağazaya trafik sağlıyor. Müşterilerine kendini ayrıcalıklı hissettiren, farklı hizmetler sunan, veri odaklı bir kurum kültürü oluşturan şirketler öne çıkıyor” dedi.

 

INESC TEC’ten Endüstri Mühendisliği ve Yönetim Bilimi Araştırma Merkezi Başkanı Pedro Amorim, “Özelleştirilmiş Bir Çevrimiçi Teslimat Stratejisi Tasarlama” konusunda yaptığı konuşmasında, online ticaretin gelişiminin pandemi ile birlikte oldukça hızlandığını söyleyerek şöyle konuştu: “Son yıllardaki e-ticaret trendine baktığımızda gıdanın en çok büyüyen kategori olduğunu görüyoruz. Bunu mobilya ve moda ürünleri takip ediyor. Müşteriler teslimatta hızın yanı sıra eksiksiz gönderim istiyor. Daha fazla ödeme yapmaya da hazırlar ancak bunu karlı gerçekleştirebilmek için özellikle veri ve analitiğe yatırım yapmak gerekiyor.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

BiHaber Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *