«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Yerli girişim Naturiga, ikinci kitlesel yatırım turunu başlattı

Yerli girişim Naturiga, ikinci kitlesel yatırım turunu başlattı

yerli-girisim-naturiga-ikinci-kitlesel-yatirim-turunu-baslatti.jpg

Bitki bazlı fonksiyonel gıdalar üretiminde Türkiye’nin öncü markalarından Naturiga, ödüllü sağlıklı atıştırmalık ve fonksiyonel gıdalarını global pazarlara taşımak hedefiyle ikinci yatırımcı turuna çıktı. 2023 yılında TL bazında yüzde 176 ciro büyümesine ulaşan ve çıktığı ikinci yatırım turu ile 8 milyon TL üzerinde fona ulaşmayı hedefleyen Naturiga, ön talebe göre yatırımcılara hisse arz etmeyi planlıyor. Geçtiğimiz yılı 17 milyon TL’nin üzerinde satışla kapatan marka, elde edilen fon ile Avrupa’da satış operasyonlarını başlatacak.

Tek içerikli süper besinler ve amaca yönelik tasarlanmış fonksiyonel süper gıda karışımları, bitkisel protein karışımları, kahvaltılık ürünler, glutensiz ve sağlıklı atıştırmalıklarıyla müşterilerine hizmet veren, Türkiye’nin büyük süpermarket zincirlerinde listelenen ilk süper gıda şirketi Naturiga, 2023 yılını bir önceki yıla göre tüm kategoriler toplamında yüzde 176 büyüme ile kapattı. 2024 yılını 50 milyon TL üzerinde satışla kapatmayı hedefleyen Naturiga, bu hedef doğrultusunda, global pazarlara ulaşmak için ikinci kitlesel yatırım turunu başlattı. Paya dayalı kitle fonlama turunda, 8 milyon TL üzeri fona ulaşmayı planlayan marka, İngiltere ve Almanya ile birlikte tüm Avrupa’da e-ticaret ve geleneksel satış operasyonlarını başlatmaya hazırlanıyor. 

Global pazarda marka bilinirliğini artırmayı hedefliyor

Paya dayalı ikinci kitlesel yatırım turuna çıkma nedenlerini anlatan Naturiga Kurucusu ve CEO’su Yılmaz Kekeç, “Naturiga olarak, fonksiyonel beslenme alanında Türkiye’deki ilk markalardan biriyiz. Glütensiz ve vegan beslenmeye uygun ürünlerimizle, kurulduğumuz 2019 yılından bu yana küçük bütçelerimize rağmen ciro ve marka bilinirliği anlamında önemli bir yol kat ettik. 2023 yılı ciromuzu, bir önceki yıla oranla TL bazında %176, dolar bazında ise %90 üzerinde artırmayı başardık. 2024 yılını ise yeni fonlarımız, yeni kanallar ve ihracat gelirlerinin başlamasıyla birlikte 50 milyon TL’nin üzerinde bir satışla kapatmayı hedefliyoruz. Yatırım turumuzun ardından, İngiltere’de kurmuş olduğumuz şirketimizin satış operasyonlarına başlayacağız ve hemen ardından Almanya üzerinden Avrupa’ya online kanallardan giriş yapmayı planlıyoruz. Öte yandan ülkemizde de dağıtım kanallarında genişleme ve derinleşme ile pazarlama yatırımlarına devam edeceğiz. Tüm bunların yanı sıra, özellikle kapalı spor alanlarında çalışan profesyonel ve amatör sporcuların ve yaşamının önemli bir kısmını kapalı alanlarda geçiren bireylerin beslenme ve performans ihtiyaçlarına odaklı yepyeni bir fonksiyonel besin kategorisinin yatırımlarını yapacağız” diye konuştu.

Yatırımcılar, İngiltere’deki şirketten doğrudan pay alabilecek

Yatırım yolculuklarında, aldıkları yatırımlarla kısa zamanda ölçeklenen ve yatırımcılarına ciddi getiri sağlayan Almanya pazarında doğan Your Super ve İngiltere pazarından çıkan Rheal gibi fonksiyonel gıda şirketlerini örnek aldıklarını vurgulayan Kekeç, “Yurt dışında bizden sadece birkaç yıl önce yola çıkmış ve önemli yatırımlar alarak dünyanın en hızlı büyüyen ilk 500 şirketi listelerine dahi girmeyi başarmış Your Super ve Rheal gibi fonksiyonel gıda şirketleri bulunuyor. Naturiga olarak, başarılı büyüme sonuçlarına ulaşmış markaları örnek olarak bir yol haritası belirliyoruz. Yatırımcılarımız sadece iyi bir finansal getiri sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda sağlıklı yaşamı teşvik eden, sürdürülebilir ve yenilikçi bir marka büyümesinin parçası olacaklar. Ayrıca, İngiltere’deki şirketimizde de doğrudan olarak pay sahibi olabilecekler. Öte yandan, marka olarak gerekli büyümeyi yakaladıktan sonra borsaya açılarak yatırımcılarımıza yüksek getiri sağlayabilecek adımlar atmayı da planlıyoruz” ifadelerini kullandı. 

“Fonksiyonel gıda pazarında büyük potansiyel bulunuyor”

Tüm dünyada gıda sektöründe büyük bir devrim yaşandığını belirten Kekeç, katma değerli ürünlere ve inovasyona odaklanan markaların Türkiye’ye çok büyük getirileri olacağını belirterek şöyle konuştu, “Tüm dünyada endüstriyel tarım uygulamaları nedeniyle ve global ısınmanın yarattığı yepyeni zorluklar da eklenince topraktan elde edilen besinlerin verimi, kalitesi, besin içeriği yıllardır düşüyor. Bu nedenle, doyduğumuz ama beslenemediğimiz günler yaşıyoruz. Bu bağlamda, yerli bir marka olarak organik ve temiz içeriğe sahip ürünlerin üretim ve pazarlamasına verdiğimiz önemin, gelecekte ülke olarak uluslararası pazarda lider konuma gelmemizde önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Naturiga olarak, bu bilinçle, 2023 yılında Lucomp Organik Tarım ekibi ile Türkiye’nin ilk yerli Organik Buğday Çimi üretimi için iş birliğine imza attık. İlerleyen dönemde “Anadolu Buğdayından Organik Buğday Çimi Tozu”nu tüm dünyada söz sahibi yapabilmek için birlikte adımlar atacağız. Ülkemizdeki yatırım ikliminde, dünyadaki bu büyük potansiyelin asla ıskalanmaması gereken bir fırsat olduğunun altını çizmek isteriz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

BiHaber Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *